Dacia Tiepalvelu
Dacia Tiepalvelu on apuna, jos autosi tulee toimintakyvyttömäksi esimerkiksi teknisen vian seurauksena normaaleissa käyttöolosuhteissa. Dacia Tiepalvelu sisältyy Dacia-autojen takuuseen. Se on käytettävissä 24 tuntia päivässä 365 päivää vuodessa.
Toiminta ongelmatilanteessa
Jos Dacia-autoosi tulee vika, etkä voi jatkaa matkaa, soita Dacia Tiepalvelun palvelunumeroon tai tilaa apua verkon kautta.
Sääolosuhteiden ollessa poikkeukselliset palvelussa voi olla ajoittaista ruuhkaa. Suosittelemme käyttämään asioinnissa sähköistä tilauspalvelua, jonka löydät alla olevan painikkeen takaa. Kun asioit Tiepalvelun kanssa ohjeidemme mukaan – niin puhelimessa kuin digitilauksessa – saat tilausseurantalinkin tekstiviestillä, jolloin tiedät aina palvelun edistyvän.
Jos olet Suomessa: +800 322 42000 (tai 00800 322 42000)
Toissijainen numero: 09 374 77 493
Jos olet ulkomailla: +46 8 411 9252
HUOM: Ensisijaisen numeron alussa ennen numeroa 8 on oltava joko +merkki tai kaksi nollaa. 0800-alkuisena numero ei toimi. Huomaathan, että DNA:n liittymillä saattaa olla ajoittain ongelmia soittaa tiepalvelun numeroon. Jos ensisijaisten numeroiden kanssa ilmenee yhteysongelmia, Dacia tiepalvelun toissijainen numero toimii 7.12.2023 alkaen. Voit aina myös ottaa tiepalveluun yhteyttä alla olevan linkin kautta suoraan verkossa.
TILAA HINAUS- JA TIEPALVELU VERKOSSA
HUOM! Ukrainan kriisin vaikutukset tiepalvelun toimintaan
Venäjä on hyökännyt Ukrainaan ja maahan on julistettu sotatila. Ukrainan ilmatila on suljettu ja maarajat ja päätiet ovat ruuhkautuneet. Tästä johtuen sopeutamme toimintaa kohdemaissa seuraavasti:
- Ukraina: emme järjestä palveluita tai neuvontaa Ukrainan valtion alueella. Ulkoministeriö suosittelee poistumista välittömästi Ukrainasta: https://um.fi/matkustustiedote/-/c/UA
- Venäjä: olemme toistaiseksi keskeyttäneet rajat ylittävien toimeksiantojen järjestämisen ja suorittamisen Venäjälle/Venäjältä. Ulkoministeriö suosittelee välttämään kaikkea matkustamista Venäjälle: https://um.fi/matkustustiedote/-/c/RU
Varmista ennen tiepalvelun tilaamista, että seuraavat tiedot ovat esillä:
- Auton rekisterinumero ja väri, jotta autosi on helppo tunnistaa.
- Auton sijainti, jotta se voidaan helposti paikantaa.
- Ongelman kuvaus, jotta sinun ja autosi auttamiseksi voidaan valita oikea toimintatapa.
- Omistajan nimi ja osoite tunnistusta varten.
- Puhelinnumero, josta sinut tavoittaa, jotta voimme antaa sinulle reaaliaikaisia tietoja.
- Mikäli mahdollista, autosi VIN-numero eli valmistenumero (joka näkyy esim. tuulilasin alareunassa).
Tämän takia kannattaa asioida sähköisesti:
- Sijaintisi saadaan selville mobiililaitteesi GPS-paikannuksen avulla.
- Voit seurata reaaliaikaisesti tilauksen vaiheita,
jotta tiedät milloin apu on tulossa tai autosi on viety huoltoon. - Sinulle soitetaan arvioidusta aikataulusta viimeistään 15 minuutin kuluessa tilauksen tekemisestä.
- Mahdollisissa ruuhkatilanteissa verkkotilauksella pääset ohittamaan puhelinjonon.
Apu paikan päällä
Useimmat korjaustyöt tehdään paikan päällä. Jos matka katkeaa, Dacia tarjoaa tietyin ehdoin tilanteeseen sopivan ratkaisun, esimerkiksi sijaisauton, matkaliput tai majoituksen.
LISÄTIETOJA DACIA TIEPALVELUSTA (PDF) ›